ügyfélszolgálat:

06 (89) 777 777

Triotel - Gyakran ismételt kérdések

Kapok-e telefonkészüléket?

A szolgáltatás igénybevételéhez telefonkészüléket a Triotel nem biztosít. A kábeltelefon szolgáltatását Ön bármely, a saját tulajdonában lévő hagyományos tone üzemmódú készülékkel (beleértve a DECT típusú vezeték nélküli készülékeket, kis analóg alközpontokat, üzenetrögzítőt, fax berendezéseket) használhatja.

Mit jelent a hálózaton belüli ingyenes beszélgetés?

Amennyiben beszélgető partnereit is rábeszéli, hogy vegyék igénybe a Triotel telefonos szolgáltatását, abban az esetben maximalizálhatja megtakarításait. A hálózaton belüli ingyenes beszélgetés azt jelenti, hogy a Triotel hálózataihoz kapcsolódott telefonelőfizetők egymást ingyenesen hívhatják, kapcsolási és percdíjak megfizetése nélkül településen belül és települések között egyaránt.

Hogyan történik a számlázás?

Az igénybevett szolgáltatásról a Triotel havonta kiállít egy számlát, amely a szolgáltatások díjait együttesen tartalmazza. A számlán természetesen külön részletezve megtalálhatóak az egyes szolgáltatások díjai. A számlát egyéni banki átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással (csekkel) lehet kiegyenlíteni.

Lehet-e titkosítani a telefonszámomat?

A telefonszám titkosítása ingyenesen igényelhető szolgáltatás.

Kérhetek-e tételes számlamellékletet?

Igen, a tételes számlamelléklet kérhető szolgáltatás.

Tudok faxolni a telefonvonalon?

Igen, a Triotel telefon előfizetéssel faxot is lehet küldeni és fogadni, ugyanúgy mint a hagyományos telefonhálózaton keresztül.

Működik a telefonos tudakozó?

A Triotel telefon szolgáltatás előfizetése esetén is igénybe lehet venni a tudakozó
szolgáltatásokat. A 197/198/199-es telefonszámok tárcsázásával belföldi és nemzetközi tudakozódás, valamint tudakozó plusz szolgáltatás is igénybe vehető.

Milyen telefonszámon kapok bővebb tájékoztatást?

A Triotel telefonszolgáltatásról bővebb felvilágosítást az ügyfélszolgálati irodákon, valamint telefonos ügyfélszolgálatunktól a +36 (89) 777 777 -es telefonszámon kaphat.

Hol vehető igénybe a szolgáltatás?

A Triotel szolgáltatási területét az Üzletszabályzat 4. sz. mellékletében találhatja meg. Részletekről érdeklődjön ügyfélszolgálati irodánkban, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére.

Hogyan tudom igényelni a szolgáltatást?

Az igénybejelentést megteheti személyesen ügyfélszolgálati irodánkban, telefonon, faxon, postai úton vagy e-mailben, illetve üzletkötőinken keresztül. Ha az Ön lakcímén elérhető a telefonszolgáltatás, a Triotel az előfizetői szerződés eljuttatásával felajánlja az előfizetői szerződés megkötését, vagy előszerződés megkötését indítványozhatja. Amennyiben az igénybejelentést követően lefolytatott létesíthetőségi vizsgálat eredménye szerint a szolgáltatás beköthető az igénybejelentésben megadott címen, úgy egy előre egyeztetett időpontban felkeressük Önt, és üzembe helyezzük otthonában a Triotel telefont. A telefonszolgáltatásért nem kell belépési díjat fizetnie.

Milyen eszközök szükségesek a Triotel telefon igénybevételéhez?

A Triotel telefonszolgáltatás igénybevételéhez internet szolgáltatásra és bármilyen típusú, jól működő hagyományos telefonkészülék szükséges.

Megtarthatom-e régi telefonszámomat?

(Mit kell ehhez tennem?)

Telefonszáma megtartható, abban az esetben, ha Ön kezdeményezi a számelhordozást, illetve a számelhordozás feltételeinek megfelel. A számhordozást a Triotel -nél kell kezdeményezni. A számhordozás egyszeri díja 3 960 Ft. További információért forduljon ügyfélszolgálati irodáinkhoz!

Mi a számhordozás lényege?

A számhordozás lényege, hogy jelenleg használt hívószámát tartjhatja meg ugyanabban a formában, így ismerőseinek, ügyfeleinek nem kell új számot megjegyezni, ha Ön az Triotel szolgáltatását használja. Meglévő számát az Ön megbízása alapján mi elhordozzuk jelenlegi szolgáltatójától és beállítjuk az Triotel rendszerébe. Ha mégis úgy döntene a jövőben, hogy esetleg továbbhordozza másik szolgáltatóhoz hívószámát, erre természetesen bármikor lehetősége van.

Szükséges-e új készüléket vásárolnom?

Nem szükséges új telefon készüléket vásárolnia. A hagyományos (tone üzemmódú) telefon készülékét egy kézmozdulattal csatlakoztathatja a kábelmodemhez vagy ATA egységhez.

Mit jelent hogy ingyenes a hálózaton belüli hívás?

Ha Ön ügyfelünk, és az Ön által hívott fél (az adott előfizetői hívószámon) szintén a Triotel telefonszolgáltatás ügyfele, akkor a hívás hálózaton belüli hívásnak minősül és díjmentes, bárhol tartózkodjanak rokonai, vagy üzletfelei. Ha Ön meg van elégedve a szolgáltatásunkkal, győzze meg barátait ismerőseit, hogy váltsanak Ők is Triotel telefonra, így tovább bővítheti azok körét, akiket díjmentesen tud elérni.

Mi az a VoIP?

Internet protokoll feletti beszédátvitel. Legismertebb megnevezése: Voice over IP, VoIP vagy IP-telefon. A telefonos kommunikáció egy olyan formája, ahol a beszélgetés nem telefonhálózaton, hanem az interneten vagy más IP alapú hálózaton folyik. Ez azt jelenti, hogy saját telefonhálózat kiépítése válik lehetővé IP alapú hálózat felhasználásával, melynek üzemeltetési költsége nagyságrendekkel alacsonyabb a hagyományos telefonos hálózathoz képest. Nincs szükség különálló hálózat kiépítésére és karbantartására, ami a szolgáltatónak (és így a felhasználónak is) jelentős költségmegtakarítással jár. A felhasználók, ha rendelkeznek hálózati eléréssel, gyakorlatilag plusz költség nélkül telefonálhatnak. A hagyományos távközlési szolgáltatókkal ellentétben a kimenő (fizetős) hívások nem több drága szolgáltatón keresztül bonyolódnak, hanem a telefonhívás az interneten töredékáron jut el a célállomásig, így lényegesen költséghatékonyabban lehet megoldani a kommunikációt. Hálózaton belüli hívások jellemzően ingyenesek, hiszen ezek csak az internetet veszik igénybe, amiért többnyire átalánydíjat fizet mindenki saját internetszolgáltatójának. Ebből adódik, hogy ha egy vállalat egyik telephelye Magyarországon, másik fele pl. Kínában van, a két telephely ingyen bonyolítja egymás közötti hívásait.

Hogyan használható a Triotel Internettelefon szolgáltatás?

Alapvető kritérium, hogy internet kell hozzá. Egy VoIP átjáró (ATA egység) beiktatásával - hagyományos telefonkészülékkel használható. A VoIP beintegrálható kis vállalkozások meglévő telefonhálózatába, de a legbonyolultabb telefonhálózatok szerves részét is képezheti. Egy szóval: a Triotel Internettelefon megvalósítja az olcsó és hatékony kommunikációt minden szférában.

Miért éri meg a Triotel telefon szolgáltatását használni?

A Triotel rendkívül kedvező percdíjakat kínál önnek, ráadásul hálózaton belül díjmentesen telefonálhat. Telefonáljon sokkal többet, és fizessen kevesebbet! Részletes árlistánkat itt megtekintheti.

Milyen készülékekkel vehető igénybe a Triotel Internettelefon szolgáltatás?

A Triotel által biztosított bármilyen SIP-képes telefonkészülékkel, SIP-képes VoIP gatewayel (ATA), VoIP routerrel, és egyéb SIP-képes készülékkel igénybe vehető. Egyéb forrásból származó készülékek használata nem lehetséges.

Mi a SIP?

SIP=Session Initiation Protocol. Ez egy olyan IP-kommunikációs protokoll, amely két vagy több résztvevő közötti kommunikációs kapcsolat felépítésére hivatott. Ez a protokoll egyre népszerűbbé válik a VoIP telefonok világában. Szinte alig van szolgáltató, amelynek ne lenne használható VoIP szolgáltatása SIP-en keresztül.

Szükségem van-e még a hagyományos telefonvonalamra, ha a Triotel Internettelefon szolgáltatást használom.

Elméletileg nincs. Gyakorlatilag, ha az internet-előfizetés telefonvonalon keresztül működik (pl. ADSL), akkor üzletpolitikai okok miatt nem tudja felmondani meglévő telefonvonalát, vagy egyes szolgáltatók vonalfenntartási díjat számolhatnak fel.

Más VoIP szolgáltatók ügyfeleit elérem a Triotel hálózatából?

Arra törekszünk, hogy minden más VoIP felhasználót el tudjon érni. Ha nem sikerülne valakit elérnie, kérjük jelentse be a problémát. Ezt követően megpróbálunk utánajárni, mi lehet ennek az oka. A Triotel hálózata nyitva áll más szolgáltatók előtt, így a Triotel ügyfeleit biztosan el tudják érni más VoIP szolgáltatók ügyfelei.

Milyen internet sebesség kell a Triotel hangszolgáltatásához?

Az Triotel Internettelefon nem igényel nagy sávszélességet, mert a hangcsomagok kódolva és tömörítve vándorolnak az interneten. Egy vonal sávszélességigénye 64 kbps mindkét irányba, viszont az internet sebesség változásának sajátossága miatt jobb, ha kb. 100 kbps sebességigénnyel számol vonalanként. Több telefonvonal használata esetén tehát ez a szám a vonalak számával többszöröződik.

Mikrohullámú internet kapcsolattal használhatom a Triotel Internettelefon szolgáltatást?

Az ISM sávban működő mikrohullámú internet sajátossága, hogy zavart környezetben nehézkesen működik. Sajnos ez azt eredményezi, hogy magasak a válaszidők, illetve nagy a csomagvesztés aránya. Ilyen körülmények között nem javasolt a Triotel Internettelefon szolgáltatás használata. Ha mikrohullámú internetet használ, kérjük győződjön meg arról, hogy minden időszakban megfelelő minőségű az internet szolgáltatás. A Triotel nem vállal felelősséget az internet szolgáltató hálózatán kialakult rendellenes működésből adódó hibákért.

Minden internet szolgáltatóval működik a Triotel szolgáltatás?

Igen. Eddig minden internet szolgáltatónál működött szolgáltatásunk. Ha szolgáltatásunk nem működne valamelyik szolgáltatóval, kérjük jelezze nekünk.

Mi a VoIP gateway?

A VOIP gateway olyan berendezés, mely átalakítja az analóg telefonos forgalmat IP forgalommá. Célja, hogy számítógép-hálózaton/interneten továbbítsa a telefonbeszélgetéseket, majd az ellenállomáson azt visszakódolja újra analóg jellé. A VoIP gateway-nek két alapvető funkciója van:

1. A bejövő analóg telefonvonalak VoIP/SIP-é való alakítása. A VoIP gateway lehetővé teszi a hívásokat és hívások fogadását a hagyományos telefonos hálózaton.

2. A hagyományos PSTN/telefonközpont IP hálózathoz való kapcsolása. A VoIP gateway lehetővé teszi a VoIP hálózaton keresztül történő hívásokat. Több irodás, vagy interkontinentális vállalatok esetén az irodák közötti hívások díjmentessé tehetők a hívások internetre való átirányításával.

A segélyhívószámokat elérem az Triotel hálózatból?

Igen. Mint a hagyományos telefonhálózat esetében az előfizető pontosan meghatározható helyen van, így az általa tárcsázott segélyhívó szám a hozzá legközelebbi rendőrségen, mentőállomáson, vagy tűzoltóságon csörög.

Mekkora adatforgalmat generál az Internettelefon használata?

Az adatforgalom többé-kevésbé beállítás és/vagy végeszköz-függő (program vagy telefon). Átlagos esetben, ha a telefont senki nem használja, akkor óránként 10-20 kbyte adatforgalom keletkezik le és felirányba is (20-40 kbyte összesen).

Beszélgetésnél az adatforgalom első sorban a használt kodektől függ. Ha a végponti eszköz csak a G711u/a-t támogatja, akkor másodpercenként kb. 10+10 kbyte forgalmat generál, míg ha támogatja a GSM kodeket, akkor kb. 3+3 kbyte lesz a forgalom.

Nézzük mindezt egy példával: amennyiben egy hónapban 10 órát beszél, akkor az adatforgalma várhatóan az alábbiak szerint fog alakulni:
- készenlét (30 nap x 24 óra x 40 kbyte) = 28 Mbyte
- 10 óra beszéd G711-es kodekkel (10 óra x 20 kbyte) = 720 Mbyte
Összesen kb. 750 Mbyte.

Az adatok becsült értékek.

Szakadozik a hang! Mi ennek az oka?

A folyamatos, jó minőségű hang azon múlik, hogy az Ön által használt készülék mekkora sávszélességen éri el az internetet. Többnyire a letöltési sebesség a nagy, a feltöltési a (jóval) kisebb, így a gyakoribb eset az, hogy Ön jól hallja partnerét, míg a partnere rosszabbul hallja Önt (kivéve, ha a partnere is interneten keresztül telefonál).

Gyakran előfordul, hogy bár a sávszélesség mindkét irányban megfelelő kellene, hogy legyen, a hang mégis szakadozik. Ennek leggyakoribb oka az, hogy a telefonáláson kívül más alkalmazások is foglalják a sávszélességet. Ilyen alkalmazás lehet egy internet böngésző, fájlcserélő program, de akár egy vírusadatbázis is frissítheti magát - arról sajnos nem is beszélve, hogy ha a számítógép vírusos vagy a számítógépes hálózatban (nem feltétlenül az Ön készülékén) olyan vírusfertőzés van, amely nagy hálózati forgalmat generál, akkor a telefonálás hangfolyamának is csak sokkal kisebb sávszélesség jut.
Milyen megoldások kínálkoznak? Nagyon fontos, hogy a számítógépén garantáltan ne legyenek vírusok, kémprogramok.
Egy további megoldás lehet, ha olyan routert használ, ami elsőbbséget ad a hangfolyamoknak a többi internetes alkalmazással szemben (QoS).

A hívás néha visszhangos. Javítható-e ez?

Fontos tudni, hogy minden hívásnál van némi visszhang, csak az emberi fül esetleg nem érzékeli. Amikor az Ön hangja megszólal a túloldalon, akkor a hang a túloldal mikrofonján keresztül vissza fog jönni az Ön készülékéig, vagyis fogja hallani a saját hangját. Ez teljesen normális, hiszen amikor általában beszélgetünk, akkor is visszahalljuk a saját hangunkat, tehát az emberi agy hozzá van szokva ahhoz, hogy amit kimondott, azt esetleg többször is hallja. A kulcsszó a késleltetés, vagyis az, hogy mennyivel később halljuk a saját hangunkat (illetve milyen hangosan). Minél később és minél hangosabban halljuk a saját hangunkat újra, annál zavaróbb a jelenség.

Amíg a VoIP hívással az egyik féltől a másik félig eljut a hang, az - attól függően, hogy pontosan ki hív kicsodát - akár több másodperces késleltetéssel is történhet. A Triotel rendszere csak egyetlen tényező abban a sok szereplős modellben, amelyben további telefontársaságok és akár az Ön (vagy partnerének) készüléke is komoly késleltető tényező lehet. Bizonyos mobil használatra tervezett kézibeszélők és adóközpontjaik között akkora a késleltetés, hogy ez már a visszhang szempontjából is jelentős. További probléma lehet, ha a mikrofon túlvezérelt vagy a hangszóró túl hangos. Szélsőséges esetben próbálkozzon meg vagy saját beállításainak módosításával, vagy partnerének a telefonjának a beállításával.

Némi korrekciót természetesen mi a Triotel-nél is végzünk abból a célból, hogy a rendszerünkbe érkezett hangon visszhang-elnyomást (echo cancelling) aktivizáljunk. Ez sok esetben segít, de sajnos nem mindig.

A visszang-effektus tökéletes megoldásához nagyon erős hardver és komoly matematikai algoritmusok szükségesek, amelyekre a mai technológiák csak részben képesek. Így ha nagyon zavaró visszhangot tapasztal valamelyik partnerével történő beszélgetései során, úgy próbáljon a partner oldalán vizsgálódni - amennyiben azonban partnerei panaszkodnak, hogy az Önnel való beszélgetésük visszhangos, úgy fontolja meg, hogy egy másik készüléket használjon.

::ACR1END NE TÖRÖLD!::

Érdekes híreink

  • Tanúsítvány
    2015 08 13

     
  • Segélyvonalak
    2014 12 17

    Értesítjük kedves ügyfeleinket, hogy mostantól tőlünk is hívhatóak az alábbi segélyvonalak:

     

    • 13700 Magyar Gyermek és Ifjúsági Telefonos Lelkisegély Szolgálatok Országos Szövetsége (GYITOSZ) díjmentes
    • 13777 DélUtán Alapítvány díjmentes
    • 116000 Eltűnt gyermekek felkutatására fenntartott forróvonal díjmentes 
    • 116111 Gyermekek segélyvonala díjmentes 
    • 116123 Lelki segélyvonal díjmentes

     

TRIOTEL Távközlési Kft.
8500 Pápa, Rákóczi u. 3.
Adószám: 13724159-2-19
Cégjegyzék szám: 19-09-508856
Tel.: +36 (89) 777 777 • Fax: +36 (89) 777 776
http://www.triotel.hu • triotel@triotel.hu

 

 

 

 

 

ÁSZF

Triotel
Az oldal tetejére Az oldal tetejére

Sitebuild by ..:: photonique | just imagine ::..